• Geen inschrijvingskosten!
  • Gratis proefles! (voor elke soort les één gratis proefles)
  • De eerste maand van het lidmaatschap geldt als proefmaand, je kunt nog opzeggen.
  • Na de proefmaand ben je, indien je je niet in de proeftijd uitschrijft, maximaal tien maanden of het resterend aantal maanden tot het eind van het seizoen (juli) verbonden te betalen ongeacht of je de lessen volgt of niet.
  • De betaling van het lesgeld geschiedt de eerste keer via ideal en daarna via automatische incasso.
  • Losse lessen en producten kunnen via de webshop via ideal afgerekend worden. Gebruik hiervoor altijd hetzelfde klanten account (naam van de deelnemer! Maak dus niet een nieuw account aan als er al een account van de deelnemer is gemaakt want dan wordt het gekochte item niet gekoppeld aan de juiste persoon).
  • Het lesgeld voor een lidmaatschap start altijd vanaf de eerste van de maand. Wil je halverwege een maand starten dan reken je apart losse lessen af voordat je lidmaatschap ingaat. Let op: de eerste les is gratis. Geef je hiervoor op via het proefles-formulier op de site.
  • Betaaltermijnen voor de lidmaatschappen waar je uit kunt kiezen zijn:
    >10 maandelijkse termijnen lesgeld (standaard)
    Of stuur ons een mail dat je liever per jaar of in twee termijnen betaalt:
    >2 termijnen van vijf maanden lesgeld: ontvang €7,50 korting
    >1 termijn van 10 maanden lesgeld: ontvang €15 euro korting
    (10 maanden lesgeld is het maximum, als je later instapt dan de maand september betaal je het resterend aantal maanden t/m juni)
  • Ongeacht hoeveel lessen een maand heeft (meestal 4, soms 5 en af en toe 3 vanwege een vakantie of feestdag) het lesgeld blijft altijd constant.
  • Het lesgeld van een losse les en een rittenkaart wordt omgezet in credits. Credits kunnen ingezet worden voor verschillende lessen zolang de lesduur maar hetzelfde is. Per les wordt er één credit afgeschreven.
  • Bij vaste lidmaatschappen word je automatisch ingepland voor alle lessen als aanwezig in de virtuagym app. Wanneer je niet van plan bent te komen wordt het op prijs gesteld dat je je afmeldt via onze virtuagym app zodat wij evt weer plek hebben om anderen toe te kunnen laten tot de les.
  • Annuleren van een losse les nadat je hebt gereserveerd moet minimaal een uur van van te voren gebeuren, anders wordt je credit alsnog afgeschreven.
  • Bij de danslessen rekenen we er op dat alle deelnemers zullen meedoen aan de optredens, dit is een belangrijk onderdeel waar wij naar toe werken. Wil of kun je niet deelnemen geef dit dan tijdig (uiterlijk voor wij posities gaan zetten) aan bij de docenten zodat er rekening mee gehouden kan worden.
  • Om mee te kunnen doen aan onze voorstellingen en optredens heb je de voorgeschreven danskleding nodig, tijdens de lessen is de kleding niet verplicht maar wel een advies. Deze kunt je alleen bij East Side Studio via de webshop aanschaffen of anders bij www.balletkledingwinkel.com (check bij ons welke modellen we gebruiken!). Op afspraak kunt je de kleding passen in onze studio. Weet je al welke maten je moet hebben dan kun je dat ook per mail aan ons doorgeven. Wij doen de nabestelling van juiste maten in de herfstvakantie, een week voor de kerstpresentatie, in de voorjaarsvakantie en een week voor de eindvoorstelling voor de zomervakantie. Levering vindt plaats in de eerstvolgende les wanneer de betaling is voldaan via onze webshop.
  • Deelname aan de voorstelling is gratis, houd wel rekening met evt extra kosten voor een kostuum (die de deelnemer mag houden na afloop).
  • Elke laatste les van de maand wordt er een filmpje gemaakt van de les. Dit ontvangen de betreffende deelnemers in onze groepsapp van de les. East Side studio gebruikt fragmenten van de filmpjes voor promotionele doeleinden op sociale media en youtube en de website. Het is uiteraard ook geen probleem als de deelnemer dit niet wilt, die kunnen dan bij het filmen buiten de positie dansen. Geef dit voordat we beginnen met filmen a.u.b. elke les weer opnieuw aan.
  • In juli en augustus houden we een zomerstop. Er zijn geen lessen of komt er een aangepast zomerrooster met speciale workshops voor in de plaats. Je kunt zelf kiezen of je je rittenkaart hiervoor gebruikt of niet. Anders kunnen hier losse lessen voor gekocht worden.
  • Vaste lidmaatschappen lopen altijd af per 1 juli van het betreffende seizoen. Let op: soms vindt de betaling die gaat over de maand ‘juni’ wel pas plaats in de maand juli. Check altijd eerst goed (door contact met ons op te nemen) voordat je een stornering gaat doen, wij zullen anders administratie kosten rekenen als dit ten onrechte heeft plaatsgevonden.
  • Als er nog lesgeld open staat wordt dit bij de jaarafsluiting in de maanden juli en augustus geind, de betalende persoon ontvangt hier bericht over per mail. Er kan geen nieuw lidmaatschap afgesloten worden voor het volgende dansjaar als er nog lesgeld open staat van het jaar daarvoor.
  • Gratis inschrijving of wijzigen van uw lidmaatschap kunt u zelf digitaal regelen via de website en mobiele app. Indien u zich inschrijft met een papieren inschrijfformulier rekenen we 10 euro administratiekosten.
  • Losse lessen en rittenkaarten graag vooraf via de website betalen, anders uiterlijk aan het eind van de betreffende maand.
  • Incassering van het lesgeld van de lidmaatschappen vindt ongeveer rond de 23e van de betreffende lesmaand plaats.
  • Bij een mislukte incasso of stornering kunt u het lesgeld tot de 23e van de volgende maand kosteloos aan ons betalen, wij sturen één herinnering per mail. Maakt u het lesgeld niet of te laat over wordt er een herhaalde incasso uitgevoerd. Hiervoor rekenen wij 5 euro boete. Elke herhaling loopt de boete op + 5 euro. Na de 3e herhaling wordt toegang tot de les geweigerd.
  • Bijkomende kosten van het incassobureau worden opgeteld bij het nog openstaande lesgeld en doorberekend.
  • Deelname geschiedt op eigen risico.
  • East Side Studio stelt zich niet aansprakelijk voor schade of verlies van eigendommen.
  • In geval van overmacht (neem als voorbeeld Corona of bijvoorbeeld een natuurramp) waardoor de lessen niet op de normale manier kunnen worden voortgezet zullen wij een alternatief bieden. De manier waarop de les wordt gegeven kan worden aangepast (bijvoorbeeld online- of buitenlessen) of als de les niet gegeven kan worden krijgt u een waardebon.
  • Uw lidmaatschap wordt na de periode niet automatisch verlengd, wel vragen wij je om je uit te schrijven via het formulier op de site. Wil je ook geen nieuwsbrieven meer ontvangen? ‘Unsubscribe’ dan via de link onderaan de nieuwsbrief.
  • Wij zullen roosterwijzigingen doen in de zomervakantie. Wanneer u er voor kiest na de zomervakantie opnieuw naar dezelfde lessen te komen en u niet uitschrijft, wordt een nieuw lidmaatschap voor het volgende seizoen vanaf 1 september afgesloten. Als dit een ander soort les is geldt weer een proefperiode van een maand.